SOYAĞACI

Hacı Ahmet Ağa'nın oğlu ve Dr. Rıfat Kardam ve Dr. Emin Bilgen'in kardeşi İhsan Bilgen'in torunu Ahmet Münir Bilgen'in hazırladığı soyağacını bilgisayar ortamına aktarma çalışması sürmektedir. Henüz çok eksik olan bu soyağacını görmek için <burayı tıklayın>.
Ahmet Münir Bilgen'in derlediği bilgilere göre, Çelebi-Bilgen-Kardam ailelerinin ataları olan "Çelebiler"in soyu hakkındaki bilgiler şöyledir:
Ortaasya Türklerinden Türkmen aşiretinin Behmişli oymağından Çelebiler kolu olarak Ortaasyadan ikinci göç zamanında Yozgat'a, oradan Konya'ya gelmişlerdir (1400'lü yıllarda).
Çelebiler Konya'ya geldiklerinde reisleri Hüseyin Çelebi Konya-Karaman arasında arazi edinmiştir. Burasının, bugün o yörede Hıcıplı harebelerinin bulunduğu yer olduğu söylenmektedir.
Hüseyin Çelebi'nin çocuklarından İsmail Çelebi reis olarak güneye hareket eder (ayrılışının ailevi bir geçimsizlikten olduğu rivayet edilmektedir. Maraş-Eloğlu arasında Dülkadiroğulları'na bağlı mıntıkada bir müddet kalırlar.
İsmail Çelebi'nin çocuklarından Osman Çelebi ayrılarak Dörtyol-Kuzuculu köyüne yerleşir (şu anda bu köyde Çelebi soyadını taşıyanların sayısı bini aşmaktadır).
İsmail Çelebi'nin ikinci oğlu Hıcıp Çelebi Kilis'in Musabeyli nahiyesi Büyük Kardam köyünün bulunduğu yere gelir. O yıl kar fazla yağdığından kardan evler yaparak kışı orada geçirirler. Sonradan burada Kardam köyünü kurarlar. Hayvancılıkla uğraşırlar. Hıcıp Çelebi'nin mezarının Kardam köyünde olduğu söylenmektedir (rivayete göre ölüm tarihi 1734'tür).
Hıcıp Çelebi'nin üç oğlu buradan ayrılır. Emin Çelebi ve Mehmet Çelebi Kilis'e yerleşirler. Mehmet Çelebi de Haleb'e giderek oraya yerleşir. İsmail Çelebi ise Musabeyli nahiyesinin Hıcıpoğlu köyünü kurarak oraya yerleşir. Oğlu Mehmet Çelebi Musabeyliye Baybeyi olur. O tarihte Halep'in bölge kumandanı Süleyman Paşa ona bir kılıç, bir takım bakır tahve tepsisi, bir bostan hediye eder. Aile bunları halen saklamaktadır.
İsmail Çelebi'nin mezarının Kilis Tırıklı Mahallesi Şeyh Camii çeşmesi arkasında olduğu rivayet edilmektedir. Bu tarif Çil Tahir Bilgen'in evinin olduğu yere raslamaktadır.

44 yorum:

Unknown dedi ki...

Internetin iste boyle enteresan bir yani var. "Ahmet Bilgen" ismini google'larken karsima once Nuket Kardam'a ait 7 sayfalik pdf cikti (ki icinde babamdan duyageldigim bir cok ismi iceren). Ardindan da bu blog...Iste ailenin Celebi, Kardam ve Bilgen'lerden olustugunu hep duyardim. Dr. Emin Bey'in 1930'lerden kalma kartviziti benim eski esyalarimin arasinda hala nostaljik bir sekilde yerinde durur vs. Ama bir de Pat Ahmet Efendi ismini gorunce gercekten heyecanlandim. Cunku adindan baska hakkinda hicbirsey bilmedigim bu kisi (bir de sanirim sisman oldugu icin kendisine konan Pat lakabi disinda) eger dogruysa benim dedemin dedesi olmali(?).

Benim ismim Ahmet Sahin Bilgen. Dedem ogretmen Ahmet Bilgen, onun oglu - yani babam - Huseyin Arif Bilgen. 38 yasindayim. 15 seneden sonra ABD'den yeni Istanbul'a dondum ailemle birlikte.

Kilis'lilerin Kilis'ciligine hep supheyle bakmis (Kilis'e 11 - 12 yasinda anneannemlerin, babaannemlerin o guzel avlulu evlerinde kuzenlerle beraber gecen yaz aylari disinda hic gitmemis) olmama ragmen Nuket Hn.'in dokumani icimde enteresan bir merak olusturmus durumda (belki 38 yasin getirdigi bir durum:-).

Neyse yorum bu kadar uzun olmamaliydi tabii. Ama Nuket Hn.'in gozlemlerini ve buradaki soy agacini en yakin zamanda babamla paylasacagim. Eminim o da heyecanlanacaktir...Belki ekleyecegi birseyler de olur...

Saglicakla.

faruk dedi ki...

ben mehmet faruk çelebi kiliste yaşıyorum ve köyüm musabeyli ilçesine bağlı karbeyaz köyü yazıları okudum gecekten çok güzel olmuş hazırlayandan allah razı olsun saygılar.....

MEHMET MISIRLIOĞLU dedi ki...

KARDAM, KARBEYAZ, KÖTÜKÖY(HICIPOĞLU KÖYÜ) KÖYÜ, ÇELEBİ, KARDAM VE BİLGEN AİLESİ

Musabeyli ilçesi'Kayapınar Köyünün eski ismi Büyük KARDAM (Kardem), Kaynaklı köyünün eski Adı KÜÇÜK KARDAM idi. Bu iki köyüde ÇELEBİLER ailesi kurmuş olup. köyü kurdukları zaman o sene çok kar yağdığından yaptıkları ev kara gömülü kalmış ve kardan dam görüntüsü olştuğunda KARDAN DAM denilmiş ve köyün adı KARDAM olmuş. Bu iki köyün eski adlarının iade edilmesi yerinden olacaktır. Yine Çelebiler ailesinin bir kısmı aynı sene kışın çok kar yağışlı geçtiği sene Karbayaz köyüne yerleştikleri için her tarafın kardan beyaz görüntü oluşturmesından dolayı KARBEYAZ adını almıştır. Çelebilerin KARDAM köyünü kurmuş olanları daha sonra Kilis’e göç etmişler ve ÇELEBİLERİN bu kolu KARDAM ve BİLGEN soyadını taşımaktalar. KAYNAKLI ve KAYAPINAR köylerinin eski ismi KÜÇÜK KARDAM VE BÜYÜK KARDAM ŞEKLİNDE İADE EDİLMESİ yerinde olacaktır.

MEHMET MISIRLIOĞLU
MUSABEYLİ İLÇESİ
BALİKLİ KÖYÜ

mail: mmisirlioglu@mynet.com

mmisirlioglu1@hotmail.com

MEHMET MISIRLIOĞLU dedi ki...

Mehmet MISIRLIOĞLU
İnşaat Mühendisi
Balikli Köyü
mmisirlioglu1@hotmail.com


MUSABEYLİ'NİN TARİHÇESİ;

Musabeyli'nin tarihçesi derken çevresindeki illerden ayırmak mümkün değildir. Çevresindeki illerin tarihi ile birlikte
incelendiğinde daha detaylı bilgilere ulaşılır. Gerçek olan şudur ki Musabeyli Uygarlığın beşiği olan Mezopotamya'nın kuzey batısında yer almaktadır. Ancak Musabeyli'de yer alan Hüyükler, mağaralar, harabeler bugüne kadar arkeolojik araştırmalar yapılmadığında birçok soru cevapsız bulunmamaktadır.

Türkler Anadolu'ya Ortasyada ki kavim göçleri ile geldiği Bizans, Rus, Ermeni, Arap tarihçileri tarafında dile getirilmektedir. Ayrıca Hun imparatorluğunu Avrupa'nın iç kısımlarına kadar ilerlediği de tarihi bir gerçektir.

Tarihi yazan kitaplar çoğunlukla Kralların, Padişahların ve Hükümdarların çevresinde ki gelişen olayları anlattığında Aşiretlerin, Oymakların hareket ve göçleri bakımında pek yer vermediği için; Aşiretlerin nerelerden geldiği ve hangi göç yolarını izlediği konusunda fazla bilgilere ulaşılamamaktadır. İşte böyle bir tıkanıklığın olduğu yerde Konuşulan şiveler ve kelimeler bakımında incelemeler önem kazanmaktadır. Musabeyli ilçesinin köylerini şive bakımında incelediğimizde Hüseyinoğlu köyü ile Balikli köyünün aynı zamanda Musabeyli (Murathüyügü), Körahmethüyüğü, Kaman köyü şiveleri birbirinden farlılıklar göstermektedir. Bu köylerin şiveleri nerelerde geçiyorsa bu köyleri kuran aşiret ve oymakların göç haritasını belirler.

Türkler at sırtında ve göçebe bir toplum olmalarından dolayı okur yazar oranı düşük ve yok denecek kadardır. Bu nedenle Türkler tarafından yazılmış belgelere çok az rastlanmaktadır. Türklerin tarihini Oarta Asya bölümünü daha çok Çin kaynaklarında, Göç durumlarında ise M.S. 350 yıllarında Ural dağlarından Hazar Denizinin kuzeyinde ve Karadenizin kuzeyinden yol alarak Rusya içleri ile Doğu Avrupa ve Balkanlardan Avrupa içlerine kadar ilerlemişlerdir. Bu arada Kafkasyadan anadoluya gelişleride söz konusudur. Hunlar genelde Kıpçak boyunda olup bu Türklere Ruslar Sarı Türkler diyede belirtmeteler. Aynı zamanda Çinin Uygur bölgesinde yaşayan Türklerde Sarı tenlilerdir. Türklerin tarihini Çin, Rus, Bizans ve Arap kaynaklarında izlemek mümkündür. Tabi Türkler tarihte Çinliler zamam zaman savaş halinde olduklarında ve Hunlar batıya ilerlerken Ruslar ile yine Avrupa içlerine kadar ilerlerken çağın büyük imparatorluğu ROMA İMPARATORLUĞUNUN DOĞU VE BATI diye ikiye ayrılmasına neden olduklarında Bizans ile savaş durumunda olduklarında Türkler hakında olumlu yazılar yazmaları beklenemez.


Türkler Orta Asya'da Uygur yazısını daha son Arap yazısını çok uzun süre kulanmışlardır. Cumhuriyet döneminde de Latince harfler kullnamya başlamışlardır. Bu nedenle eskiden var olan belge ve yazılarımız bu dilerde yazılmış olduğunda günümüz yazısına ve diline çevrilmesi de güç olmaktadır. Tarihçilerimiz başta Çince, rusca, Yunan ve İtalyanca ile Arapçayı çok iyi bilmeleri gerekmetedir.

Musabeyli ilçesi Gündeger köyünün eski adı Kaman olduğu herkes tarafında bilinmektedir. Kaman adı ile Kırşehir'in büyük ilçesi olduğu ayrıca Macaristan, Kazakistan'da Kaman adında yerleşim yerleri adı bulunmaktadır. Kaman Kıpçakların bir boyu olmaktadır. Kaman köyünün Kumanlar boyuda olduğu anlaşılm baktığımızda sonlarındaki li eki bir yere ait olduğunu düşündürmektedir. Kelimenin kökleri ise geldikleri yeri belirtmektedir. Orta Asya'dan kavimler göçü zamanında Kazakistan'da Balik adında bir yerleşim yeri bulunmaktadır. Balik-li köyümüzde bu bölgede gelmiş olacağı düşünülmektedir.

ÇELEBİLER-KARDAM-BİLGEN AİLESİ:

Karbeyaz ve Kötüköy (Hıcıpoğlu) köylerine baktığımızda bu iki köyde de Çelebiler ailesi yaşamaktadır. Çelebiler ailesi Kazakistan'nın Sayram kentinde geldiği ve Ahmet Yesevi ile akrabalıkları bulunmaktadır. Çelebiler ailesi Kazakistan'da çıkarak İran'dan Kafkasya Yozgat Üzeri Aksaray'a gelip yerleşmişler. Çelebiler çok büyük bir aile olup bir ihtimal Padişaha karşı ayaklandıkları nedeni ile Ailenin bir kısmı Çanakkale'ye, bir Kısmı Diyarbakır'a, bir kısmı Halep'e, bir kısmı Dörtyol'a ve bir kısmide Kilis'e yerleştirilmişler. BİR İHTİMALE GÖREDE DEVLETE SADIK TOPLUM VE TÜRKÇEYİ ÇOK İYİ KULANDIKLARI İÇİN BU BÖLGELERE TÜRÇEYİ İYİ YERLEŞTİREBİLMELERİ İÇİN ZORUNLU İSKANA TABİ TUTULMUŞLARDIR.Çelebiler ailesi Kilis'e gelince ilk olarak Kardam köyüne yerleşirler. Zorlu bir kış döneminde bölgeye geldiklerinde, yaptıkları ev kar ile kaplanmış ve eve kardan ev demişler. Oradan geçmekte olan ve mahsur kalan kişiler de evi karla örtüldüğünü görünce Kardan ev demişler. Kardem köyüde ismini bu şekilde almaktadır. Yine Çelebilerin bir kısmı Karbeyaz köyünün bulunduğu yere gelerek buraya yerleştikleri zaman; her yer karla kaplı olmasından dolayı burada kurdukları köyün adı da KARBEYAZ adını almış.

Karbeyaz ve Kötüköy (HICIPOĞLU) KÖYÜ tamamen çelebiler ailesinden oluşmaktadır. Çelebilerin bir kolu ise Kilis'te KARDAM ve BİLGEN soyadını taşımaktalar.


Murat Hüyügü ise; Muslu Harabelerinin bulunduğu yerden yaşayanlar ile yine Kışlaköy harebesinde ve Kaenyuri (Nuri'nin pınarı) çevresinde yaşayan halk gelerek Murathüyügü köyünü kuruyorlar.

Balikli köyü; aslen Malatya'nın Baylanlı aşiretinde gelen Aligöçeri (Gültekin ailesi) ile Alkanlar ailesi (Bu ailede Şahan, Doğan, Polat soyadlarını taşımaktalar.) kuruyorlar.

MISIRLILAR AİLESİ:

Köye üçüncü olarak Mısırlılar ailesi geliyor. Mısırlılar ailesi aslen Karakeçili olup bu aile Darmigin dağı civarında Mağaracık köyünü kuruyorlar. Bu ailede Ali Ağa, Mısır valisi olarak görev yapmış ve Mısırda bir deprem olunca eşi ve çocukları bu depremde ölmüş. Ali Ağa da emekli olunca köyü Mağaracığa gelmiş. Daha sonra Balikli köyünde Aligöçerinin amcası kızı Zeynep hanımla evlenince Balikli köyüne yerleşmiş. Ali Ağa Mısırda uzun seneler kaldığından dolayı lakap olarak Mısırlı denilmiş. Bu ailede; Mısırlıoğlu,
Korkmaz, Yalçın, Dedeağa ve Ertürk soyadlarını taşımaktadır.


Ayrıca Musabeyli'den Uyluk tepe üzerinde bulunan harabe köy Eskiden ZOBULAR adını taşmakta olup, Ünlü Türk Ozanı Karaca Oğlan Bu köyde doğmuştur. Türkmen Eli Kerkük şehrinde de "Zobular" diye bir aşiret yaşamaktadır.Yukarıdan da anlaşıldığı gibi Musabeyli halkı çeşitli yerlerden gelmiş sadece bir aşiret değildir. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tarih bölümünün "Tarih Araştırmaları Dergisi 2004 Hakemli dergisinde Metin Akis'in Tahrir Defterlerine göre 16. Yüzyılda Kilis Sancağındaki Aşiretlerin İdareleri, Nüfusları ve Yaşam Tarzları" adlı makalesinde Musabeğlü Taifesinde şöyle bahsetmektedir. "Kilis İline bağlı Musabeğlü kazası bu taifeden dolayı bu adı almıştır. 1536'da 140 bennak, 33 mücerred, 1570'de 573 hane, 213 mücered, 282 bennak,876 nefer kayıtları mevcuttur. 1590'da ise 574 hane ve 172 mücerredleri vardı" diye belirtmektedir.

Adsız dedi ki...

yaa bune böle benim ismim şahin bilgen 1995 dogumluyum iskenderunluyum geçmişimi hep öğrenmek istemişitim internet ten adımı ve soyadımı yazınca bunları gördüm. ve bunlar benim kafamı tamamen karıştırdı acaba bu bi rastlantımı raslan tıysa bana bilgen sülalesinden biri cevap yzarsa sevinirim

Adsız dedi ki...

bende şefik bilgen ankaradan

Mehmet Çelebi dedi ki...

Mehmet Çelebi ;
ben istanbulda oturuyorum 1951 kilis hıcıpoğlu köyü doğumluyum.halen köyüm ve ailemle irtibatım devam etmektedir.bende ailem ve soyumla ilgili internette araştırma yaparken bu yazıyı buldum yazılanlar doğru ama eksiklikler var dahada araştırma yapılarak çelebi ailesinin orta asyadan çıkış ve anadoluya gelip oradan dağılışının öyküsünü merakla bekliyorum.bu konuda araştırma yapanlara şükranlarımı iletiyorum.güzel bir sunum olmuş teşekkürler.

izzettinozcelebi dedi ki...

selam ben istanbuldan izzettin özçelebi.ben bu soyağacını görüntüleyemiyorum.bana yollayan olursa minnettar kalırım.iyi günler.

Adsız dedi ki...

Slm ben Hatay ın Dörtyol İlçesi kuzuculu Kasabasın dan Cem Çelebi toplam sayımız Kuzuculu için 2000 civarındadır

Mehmet Abdulnafi Özçelebi dedi ki...

Merhaba, öncelikle, ailemizin soyağacının oluşturulmasına katkıda bulunan herkese teşekkürlerimi sunmak isterim.
Nafi Dedem (Demirci Nafi Efendi)'den dinlediğim kadarıyla, ailemiz 550 yıl kadar önce Konya'dan Kilis'e göç etmiştir. Konya'dan gelenler üç kola ayrılmıştır. Birinci kol, Emin Çelebi liderliğinde Kilis merkez'e yerleşmiştir. Benim ailem Emin Çelebiler'den ve halen Kilis merkez'de oturmaktadır. Ailemiz, Kilis'te Emin Çelebiler olarak bilinmektedir ve Özçelebi soyadını almıştırlardır. İkinci kol, Kilis'in Karbeyaz köyüne yerleşmiştir, bildiğim kadarıyla Karbeyaz'daki akrabalarımızın soyadı Çelebi, üçüncü kol ise Suriye tarafına göç ederek yerleşmiştir.
Benim Dedem, Mehmet Rıfat Özçelebi (Elektrikçi Karaoğlan) ve onun babası Rıfat Özçelebi, Osmanlı Devletin'de vergi tahsildarı olarak görev yapmıştır. Mehmet Rıfat Özçelebi'nin üç oğlu vardır, Yaşar Özçelebi, Prof. Dr. Ali Özçelebi ve İbrahim Özçelebi (Elektrikçi İbrahim).
Nuri Özçelebi (Cerrah Nuri), dedemin babası ile çağdaş muhtemelen amcazadeler, onun çocukları Aziz ve Salih Özçelebi'dir.

Mehmet Özçelebi dedi ki...

Selam ben Mehmet özçelebi Kilisten merhum Cerrah Nuri efendinin oğlu Aziz özçelebinin oğluyum.Nuri efendinin büyük oğlu Hamit,Aziz,Nadire,Azize,Salih olmak üzere beş çocuğu olmuştur.Biz de dört erkek kardeşiz büyükleri ben Mehmet ve Nuri,Hamit,Ahmet olmak üzere dört kardeşiz.

Adsız dedi ki...

Hello to all, it's truly a fastidious for me to pay a quick visit this web page, it consists of important Information.
my website - visit web site

Adsız dedi ki...

Ben, Istanbul dan Nevzat Gunkut. Babam, Kilisli Sagiroglu, annem Kilis li Kavafoglu ailelerinden. Babaannem ise Emincelebi lerden Atiye hanim. Akrabalarimiz arasinda Kardam, Kislali , Uluc, Soydinc ve daha bir cok Kilis kokenli aile yer almaktadir, Soyagacimiza ulasmak isteyenler www.myhertage.com sitesine girip Gunkut, Sagiroglu, Kislali, vs ailelerini arastirabilir veya bana e-posta ile basvurup kendini tanitabilir. ark@ttmail.com

Adsız dedi ki...

Yanlis yazmisim,

www.myheritage.com

olacak.

Unknown dedi ki...

Ayni koyden olmamiza ragmen birbirimizi tanimiyoruz lakin ecdadimizin ayni olmasi gurur verici RAMAZAN CELEBİ

Unknown dedi ki...

Bu bilgiyi bulup paylaşanà minnettarım bu vesileyle geçmişini (soyağacımı) öğrenmişoldum çok teşekkür ediyorum sygılar

Unknown dedi ki...

Merhaba ben tesadüfen dedemin konyada ki lakabını google girerek demedim ve sizinle karşılaştım soy ağacını göremiyorum fakat dedem bizim çekebilirim çeyrekzadenin nurinin torunu olduğumuzu konyada çok geniş bir aile olduklarını anlatırdı umarım bu soy ağacında benim de yerim vardır.saygılar.

Unknown dedi ki...

Merhaba ben tesadüfen dedemin konyada ki lakabını google girerek demedim ve sizinle karşılaştım soy ağacını göremiyorum fakat dedem bizim çekebilirim çeyrekzadenin nurinin torunu olduğumuzu konyada çok geniş bir aile olduklarını anlatırdı umarım bu soy ağacında benim de yerim vardır.saygılar.

Unknown dedi ki...

Türkmen aşiretlerinden Behmişli oymagı ...??? Ne sallıyorsun be :))) Behmişli oymağı nem türkmen aşireti ! :))) Mevlana Hz. Ebubekir soyundandır. türk filan değildir sadece soyundan gelip türklerle karışınlar kendilerini türk sanmışlar

Unknown dedi ki...

Mevlananın babası Bahaeddin Veled, Hz. Ebubekir soyundandır, kureyştendir onun soyundan gelen çelebilerin ne dışardan (türk v.s) kız alması ne de dışarı kız vermesi gerekir çünkü "Kureyş Kureyşin göbekten eşitidir".

Unknown dedi ki...

Mevlananın babası Bahaeddin Veled, Hz. Ebubekir soyundandır, kureyştendir onun soyundan gelen çelebilerin ne dışardan (türk v.s) kız alması ne de dışarı kız vermesi gerekir çünkü "Kureyş Kureyşin göbekten eşitidir".

Unknown dedi ki...

Türkmen aşiretlerinden Behmişli oymagı ...??? Ne sallıyorsun be :))) Behmişli oymağı nem türkmen aşireti ! :))) Mevlana Hz. Ebubekir soyundandır. türk filan değildir sadece soyundan gelip türklerle karışınlar kendilerini türk sanmışlar

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Ben de bu soydan geliyor olabilirim..Eminçelebi soy adım...Kilis'liyim...

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

selam aleyküm benim benimde soy ağacım mehmet çelebi ama biz arabız suriyeden gelme diye biliyorum hatayda yaşıyorum..

Unknown dedi ki...

Esselamualeykum tesadufen buldum sayfanizi ben mehmet celebi fransa da yasiyorum adiyaman kahta golgeli koyundenim kilsde celebi ailelerinden akrabalarimiz oldugunu doydum bizim soyumuz hz abbas dan geldigini doydum ve bazi celebilerinde suriye ye gityiginide doydum dedelerimin isimlerinide belki taniyaniz cikabilir isa bey ve mahmut bey soyundan gelmekteyiz kilisdeki akrabalarimizda oyle tabiki hicbirini tanimiyorum ama orda celebiler oldugunu doydum bilmem onlar bizden haberdarmi

Celal dedi ki...

Ordu Perşembe Çandır beldesi.Şİmdi Mahallesi. Anne tarafından soyadımız Çelebi. Dedem Konyadan göç etmişiz derdi. Yusuf Hallaçoğlu'nun Anadoluda Aşiretler Oymaklar Cemaatler çalışmasında Anadoluda Çelebi,Çelebülü adını taşıyan tek cemaat (eski adıyla Oymak) Üzeyir Sancağında bulunuyor. Üzeyir Bugünkü Payamlı. Ordu ili Perşembe ilçesi Çandır Mahallesi'nin % 90'ının soyadı Çelebi. Ordu'nun ilk dahiliye hekimi Gündüz Çelebi. Celali İsyanlarında Torosların Doğu kolundan Perşembe'ye Trabzon rumuna sınırdaş olalam diye göç etirildiğimizi düşünmüyorum. Fatsa'da da Çelebi aileleri var. Perçeme ile bitişik ilçe. Onlar Alevi.Cem ÇELEBİ değerli dostum, TRT sanatçısı saz üstadı, Fatsa Çelebisi. Çalışma için teşekkürler. İletişim için; www.mufettis.com.tr Celal ÇALIŞ

Unknown dedi ki...

1978 yıllarında kiliste fırını olan hakki özçelebi tanıyan.varmi..

Unknown dedi ki...

1978 yillarinda kuliste ekmek fırını olan adini sadece hakki ozcelebi
Olarak hatırladığım bu kisiyi arıyorum tanıyan varsa lütfen bilgilendirebilirmi?

Adsız dedi ki...

Sanıyorum bu bilgiler doğru kilis hıcıpoğlu köyündeniz bizde babamın anlattığına göre dedem konyadan kilise geldiklerini fakat kiminin hataya kiminin suriyeye dağıldığını söylemişti.

Unknown dedi ki...

Bende karbeyaz köyündenim ama sizi tanımıyorum

Unknown dedi ki...

Bende karbeyaz köyündenim ama sizi tanımıyorum

Kaptan dedi ki...

Babaannem Atiye Eminçelebi Kilisli.

Mehmet Abdulnafi Özçelebi dedi ki...

Biz, Özçelebi, Bilgen, Kardam, Çelebi hepimiz Türkmeniz, Hz. abbas arap dolayısı ile bizle akrabalığı yok. Esenlikler.

Adsız dedi ki...

Benimde soyadım çelebi kilise çok gitmiyoruz fakat akrabalarımdan öğrendiğim kadarıyla aslen Konya Karamanlı olduğumuzu biliyorum yani buradaki bilgiler doğru

Adsız dedi ki...

Siz çelebilerin suriye koluna dağılanlardan olmalısınız o vakit

Mubariz Çelebi Ahadov dedi ki...

Benim dedem Mehmet Çelebi Diyarbekirden 17ci asın sonlarında Azerbaycana gelmiş.Oğlu Yahya Çelebi Zengezur Qızılca köyünde yaşamış,oğlu Abdulahad Çelebi onun oğlu Firuddin Çelebi onun oğlu Yunus Çelebi benim babam.Türkiye de olan baģlarımızı bilmek isterdim.

Adsız dedi ki...

Biri dedesinin konyadaki lakabını araştırmış acaba lakabı neydi dedenizin

Volkan Atilla Yolcu dedi ki...

Merhabalar yazınızı ve yorumları okudum. Kilis/Musabeyli/ Gardem ve Hırçoğlu Köylülerindenim. Soyadım Bu bölgedeki birçok insanla aynı.Ama yorumlarda YOLCU s7yadına denk gelmedim. Yazıya şöyle bir katkım olabilir 100 lü yaşlarına gelen
Nenem Fato Paşa, olağanüstü türkçesi ve hatipliği ile dikkat çeker. Tanıdığım en büyük atam İbo Dedemdir. Köyümüzde kullanılan dildeki birçok sözcük daha önce işitmediğim ancak araştırınca öz türkçe olarak nitekendirilecek sözklerdir.

Adsız dedi ki...

Bu çalışmayı hazırlayanlardan Allah razı olsun. Ben de Büyük Kardem köyündenim. Soy ismim Ercan. E-devlet soy ağacında gözüken en eski atam
1834 doğumlu Elif Ercan-Kayapınar(Büyük Kardem)
Baba ismi ise Mehmet.
Bu soy ağacı ile ilgili araştırma yapmak veya e-devlet soy ağacını karşılaştırmak isteyen olursa bu yorumun altına cevap yazabilir.